Tuż przed Świętem Niepodległości zajęcia biblioteczne z kodowania poświęcono między innymi symbolom narodowym. Dzieci odgadywały zagadki związane z datą 11 listopada 1918 r. Przekazano podstawowe informacje dotyczące odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczestnicy na macie do kodowania układali kubki tak, aby powstała flaga Polski. W ten sposób uczyli się posługiwać współrzędnymi. Dla utrwalenia wykonali jeszcze jedno zadanie polegające na odkodowaniu obrazka według podanych współrzędnych.
Kolejnym zagadnieniem było tworzenie przez dzieci wykresów. Na początek wyjaśniono, na czym polega analiza danych i zbieranie informacji, a także jaki jest cel tworzenia wykresów i jak możemy je wykorzystać w codziennym życiu.
Młodzi badacze odpowiadali na pytania związane z aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem. Sami również formułowali zapytania. Odpowiedzi zaprezentowali na macie do kodowania. Każda odpowiedź to inny kolor kubka. Dzieci patrząc na wykres potrafiły ocenić stan zdrowia zespołu biorącego udział w badaniu.