W czwartek 31 października 2024 roku najmłodsi uczniowie bawili się Photonem. Poznali jego funkcje. Jednak to nie prezentacja jego umiejętności była głównym tematem zajęć. Zadaniem dzieci było zaprogramowanie Photona w taki sposób, aby slalomem przejechał pomiędzy kubeczkami. Uczniowie na początku nie odmówili sobie przyjemności i programowali robota tak, aby wydawał dźwięki, zmieniał kolor czułek, pokonywał serpentyny dróg. Proste zadanie przeprowadzenia bezpiecznie Photona pomiędzy przeszkodami nie było łatwe. Tylko jedna dziewczynka ze spokojem, na tablecie rozpisała drogę. Znała kierunki i długość poszczególnych etapów.
Dzieci odwzorowywały także kolejność ułożenia kolorowych kubków.
Ćwiczyły w ten sposób pamięć i spostrzegawczość. Przy 15 elementach potrafili bezbłędnie powtórzyć ułożenie kubków.
Dorośli są pod ogromnym wrażeniem młodych informatyków.