Podczas pierwszych w 2025 roku zajęć z kodowania dzieci analizowały treść wiersza J. Brzechwy ,,Siedmiomilowe buty”.
Na początek za pomocą kubeczków ułożyły na macie obrazek przedstawiający auto i but. But był kolorowy i bardzo duży. Uczestnicy próbowali odpowiedzieć na pytanie, z czym kojarzą im się obrazki. Podobieństwa łączące te dwa przedmioty to podróże.
Dzieci wysłuchały opowieści o niezwykłej wyprawie Michała, który pod Częstochową kupił siedmiomilowe buty. Zadaniem uczniów było zapamiętanie jak największej liczby miast, które odwiedził bohater, a następnie ułożenie na macie trasy z miejsca jego zamieszkania aż do Opoczna. Dzieci chętnie dzieliły się marzeniami, gdzie wyruszyłyby, gdyby miały takie buty.
Zajęcia były okazją do rozwijania u uczniów umiejętności analizy tekstu, pracy zespołowej, logicznego myślenia oraz zadaniowego podejścia do stawianych problemów.