Dużym atutem przyszłych programistów jest znajomość uniwersalnego języka kodowania, jakim jest język angielski. Aby uatrakcyjnić zajęcia , wykorzystano podłogę FunFloor z zadaniami edukacyjnymi z języka angielskiego. To nowoczesne narzędzie edukacyjne łączące technologię, ruch i zabawę, wspiera naukę języka angielskiego w sposób angażujący i efektywny. Dzięki zastosowaniu czujników ruchu, projektora i kamery, FunFloor reaguje na gesty i dotyk, umożliwiając interakcję w czasie rzeczywistym.
Na rozgrzewkę najmłodsi ćwiczyli podstawowe słownictwo przedstawiając się, podając adres zamieszkania, dopasowując zwroty powitalne i pożegnalne do pory dnia wyświetlanej na planszy, oczywiście w jęz. angielskim. Drugie zadanie polegało na łączeniu wspomnianych zwrotów w pary. Wskazując odpowiednią barwę na podłodze dzieci ćwiczyły nazwy kolorów w języku angielskim. Ostatnie zadanie dotyczyło codziennych czynności. Na planszy wyświetlały się obrazki, które dzieci musiały właściwie dopasować. Podsumowaniem zajęć był multimedialny test, gdzie z pojedynczych liter należało ułożyć słówka występujące w trakcie zajęć.
Podczas kolejnych zajęć świętowano Dzień Dziecka. Była to także okazja, by zaszczepić miłość do książek, czytania, rozwinąć tematykę pracy z narzędziami interaktywnymi.
Czwartkowe zajęcia były prowadzone z użyciem platformy Wordwall. To narzędzie do tworzenia interaktywnych gier i ćwiczeń, które idealnie sprawdziło się na spotkaniu z fanami kodowania. Do ich prowadzenia wykorzystano szablony dostosowane do tematyki.
Wszystkie zadania wykonywano na tablicy interaktywnej.
Zabawę rozpoczęto od tekstu informującego o święcie dzieci. Zadanie najmłodszych polegało na prawidłowym uzupełnieniu luk w zdaniach. Potem zaproponowano quiz o pochodzeniu i obchodach święta w innych krajach. Kolejne ćwiczenie polegało na jak najszybszym odnalezieniu w siatce liter ukrytych słów. Rozwiązywano też krzyżówkę. Dużo pozytywnych emocji przyniosło koło fortuny, gdzie losowano pytania dotyczące przyszłości i marzeń. W tym ważnym dniu nie mogło zabraknąć tekstów o prawach dziecka i zagrożeniach płynących ze świata wirtualnego.
Zadań było wiele, a uczestnicy z zaangażowaniem uczestniczyli we wspólnej zabawie.