Cykl trzech ostatnich spotkań z kodowania to rozwinięcie zadań o matę w wersji online. Wirtualna mata do kodowania to interaktywne narzędzie, które umożliwia naukę i praktykowanie programowania w formie wizualnej lub poprzez bezpośrednie pisanie kodu na platformach online. Może być używana przez początkujących programistów: dzieci w klasach 1-3, które łatwiej przyswajają wiedzę w postaci układania według schematu obrazów z kolorowych wirtualnych kartoników lub kubków.
Każdy z uczestników miał na zajęciach do dyspozycji komputer. Odwzorowując kod liczb, cyfr i pól powstały obrazy: anioła, kropli wody, łąki kwiatów, zakodowanego prezentu, kolorowego motyla… Ze świata ekranu dzieci przeniosły się do rzeczywistości na dywan z matą, gdzie ułożyły te same schematy.
Nie zabrakło też innej aktywności, bardzo przez dzieci lubianej. Układano wieże z kubków bijąc kolejne rekordy wysokości.
Inne zadanie związane było z robotem Ozobot i programowaniem. Proces został zautomatyzowany poprzez bloki wydające polecenia (kodowanie blokowe). Robot bez ingerencji w sterowanie samodzielnie objeżdżał dookoła matę kończąc trasę w punkcie wyjścia.
Aby odetchnąć od programowania, rozegrano mecz piłki nożnej na dużym ekranie.
Ostatnie zajęcia to wirtualne puzzle i symulator robota Ozobot. Dzieci ćwiczyły w wirtualnym świecie, ale także z puzzlami. Z elementów w wersji rozszerzonej o polecenia i kolor najmłodsi programowali robota tworząc trasę: linie proste z poleceniem ,,zatrzymaj” lub ,,zawróć Ozobota”, ze skrzyżowaniem używając poleceń ,,jedź w prawo, lewo”.
Na kolejnych zajęciach, oprócz programowania robotów, będzie można doskonalić umiejętności matematyczne na wirtualnej tablicy.